چاپ کارت pvc

چاپ ماندگار تولید کننده کارت pvc، و فروش مواد مصرفی انواع کارت پرینتر pvc

چاپ کارت pvc

چاپ ماندگار تولید کننده کارت pvc، و فروش مواد مصرفی انواع کارت پرینتر pvc

طبقه بندی موضوعی

چاپ کارت بانکی

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶ ق.ظ

چاپ کارت بانکی و اعتباری بر روی کارت خام بانکی انجام می‌گیرد که معمولا از جنس پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده است. این ماده پلاستیکی پی‌وی‌سی بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی در برابر خم شدن و سایش برخوردار است؛ همچنین به دلیل اینکه کارت بانکی از جنس پلاستیک است در برابر رطوبت و تعریق مقاوم است. چاپ کارت بانکی به روش افست انجام می‌گیرد. در این روش روی ورق‌های بزرگ pvc عملیات چاپ انجام می‌گیرد و در مرحله بعدی لایه شفاف overlay به جهت ماندگاری بیشتر چاپ، روی کارت با حرارت بالا قرار می‌گیرد. چاپ کارت عابربانک از نوع چاپ کارت مغناطیسی است.

استفاده از کارت‌های بانکی برای نخستین بار در دهه 1950 در سراسر جهان متداول گردید. این کارت‌های پلاستیکی به منظور تسریع در روند بانکداری الکترونیک و کاهش استفاده از پول نقد رواج یافتند که تا امروز توانسته‌اند جایگاه مناسبی در عرصه بانکداری الکترونیک برای خودشان دست و پا کنند. با استفاده از کارت بانکی می‌توان به کمک دستگاه‌های خودپرداز ATM یا دستگاه‌های POS می‌توان اقدام به نقل و انتقال اعتبار بانکی کرد.

چاپ کارت بانکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کارت بانکی به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، با استفاده طولانی مدت از بین نمی‌رود؛ روی کارت‌های بانکی معمولا اطلاعاتی مانند نام مشتری، شماره 16 رقمی منحصر به فرد روی کارت، شماره CVV2 و تاریخ انقضا کارت چاپ می‌شود.

چاپ کارت اعتباری همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، از چاپ لایه شفاف بر روی ورق‌های بزرگ کارت خام مغناطیسی PVC انجام می‌گیرد. سپس ورق‌های بزرگ در اندازه 85.60 در 53.98 میلی‌متر برش داده می‌شوند.

سپس کارت‌های برش داده شده به بانک ارسال شده و اطلاعات متغیر بانکی روی کارت چاپ می‌شود که شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 و نام دارنده حساب می‌باشد، همان لحظه توسط دستگاه چاپ کارت بانکی صورت می‌گیرد. پس از انجام این کارت، کارت را در دستگاه انکودر کارت مگنت قرار داده و کدگذاری کارت بانکی بر روی نوار مشکی پشت کارت انجام می‌شود.

چاپ کارت بانکی و چاپ کارت عابر بانک

کارت بانکی که از نوع کارت‌های هوشمند می‌باشد دارای یک نوار مشکی مغناطیسی در پشت کارت است که از طریق نوار مغناطیسی دستگاه‌های کارت‌خوان می‌تواند اطلاعات ذخیره شده در کارت را به راحتی بخوانند. کارت‌های بانکی از طریق atm مخصوص به هر بانکی عملیات برداشت و واریز را انجام داد.

دستگاه چاپ کارت بانکی

چاپخانه کارت پی‌وی‌سی ماندگار با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌های چاپ کارت pvc سعی بر آن دارد که کارت‌های با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد و همچنین چاپخانه ماندگار با بانک‌هایی مانند بانک سپه، بانک سرمایه، بانک قوامین و… تاکنون همکاری ویژه‌ای داشته است.

کارت بانکی به دلیل وجود نوار مغناطیسی در یک طرف کارت می‌تواند در انواع مختلفی از جمله موارد زیر انجام گیرد.

  • چاپ کارت‌های عابر بانک
  • چاپ کارت هدیه
  • چاپ کارت تخفیف
  • چاپ کارت عضویت

مشخصات چاپ کارت بانکی pvc

معمولا چاپ کارت‌های بانکی روی کارت مغناطیسی هایکو(hico) انجام می‌گیرد. ضخامت کارت بانکی بین 680 تا 820 میکرون متغیر می‌باشد. کارت‌های بانکی با ضخامت 760 میکرون تولید می‌گردد. اندازه کارت بانکی 85.60 در 53.98 میلی‌متر است چاپ کارت به صورت تمام رنگی انجام می‌شود. استفاده از نوع خاصی از کارت خام در قیمت چاپ کارت بانکی موثر است.

  • عملیات چاپ روی کارت مغناطیسی pvc انجام می‌شود.
  • توسط چاپ افست انجام می‌شود.
  • دارای یک لایه شفاف لمینت overlay برای بالا بردن ماندگاری بیشتر چاپ است.
  • دارای نوار مغناطیسی مشکی در پشت کارت با قابلیت کدگذاری است.
  • خواندن اطلاعات از کارت توسط انکودر مگنت انجام می‌شود.
  • امکان چاپ متالیک کارت بانکی نیز وجود دارد.

نحوه چاپ کارت بانکی pvc

کارت بانکی توسط تکنولوژی چاپ افست انجام می‌شود. در تکنولوژی چاپ افست که روی تیراژهای بالاتر از 1000 عدد صورت می‌گیرد، عملیات چاپ کارت پی‌وی‌سی با طرح ثابت انجام می‌شود که اطلاعات متغیر در آن وجود ندارد. چاپ کارت مغناطیسی بانکی به صورت چاپ لمینت و براق است؛ لمینیت بودن باعث می‌شود که اطلاعات متغیر نظیر نام و شماره کارت 16 رقمی، بر روی هر قسمت از کارت چاپ شود. به دلیل بالا بودن تیراژ چاپ کارت، لازم است که هماهنگی با چاپ ماندگار صورت گیرد.

قیمت چاپ کارت بانکی در صورتی که تعداد سفارش چاپ کارت به تعداد تیراژ بالا باشد شامل تخفیف خواهد بود.

نوار مغناطیسی کارت بانکی چه کاربردی دارد؟

کارت‌ مغناطیسی بانکی دارای یک نوار مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات است که نوع این کارت‌ها تماسی است و اطلاعات روی نوار مغناطیسی به صورت کدگذاری شده ذخیره می‌شود. نوار مغناطیسی از میلیون‌ها ذره آهنربایی ساخته شده که اطلاعات به وسیله انکودر کارت مگنت روی نوار مغناطیسی ثبت و ذخیره می‌گردد. در نهایت هر زمان که نیاز به اطلاعات کارت مغناطیسی داشته باشید، امکان خواندن اطلاعات توسط دستگاه کارت‌خوان ریدر انجام می‌گیرد.

تنوع چاپ کارت بانکی pvc

کارت مغناطیسی در رنگ‌هایی از جمله کارت مغناطیسی خام سفید، کارت مغناطیسی خام طلایی، کارت مغناطیسی خام نقره‌ای انجام می‌گیرد. چاپ کارت عابر بانک را می‌توان در دو نوع متالیک و ساده به صورت چاپ افست کارت pvc انجام داد. در چاپ ساده، روکش و لمینت ساده روی کارت‌ها در پایان عملیات چاپ قرار می‌گیرد که به منظور بالا بردن ماندگاری و همچنین قابلیت شخصی سازی چاپ صورت می‌گیرد.

در روش چاپ کارت بانکی متالیک شیوه کار به صورت چاپ ساده لمینت می‌باشد، با این تفاوت که نوع لمینت به صورت متالیک و اکلیلی در طرح‌های صدفی، متالیک نقره‌ای و متالیک طلایی است.

چاپ کارت بانکی مغناطیسی و قیمت چاپ کارت عابر بانک

مزایای استفاده از کارت بانکی

  • کارت بانکی باعث افزایش سرعت و کاهش زمان انتقال وجوه می‌شود
  • استفاده از کارت به جای پول، باعث جلوگیری از انتقال پول نقد می‌گردد.
  • استفاده از کارت به جای پول، باعث افزایش امنیت در مقابل سرقت، مفقود شدن و از بین رفتن پول نقد می‌گردد.
  • سالیانه مبالغ قابل توجهی صرف چاپ اسکناس و وسایل مربوط به آن می‌شود، بهره‌گیری از کارت‌ها سبب کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس می‌گردد.
  • کارت‌ها، حجم مسافرت‌های درون‌شهری به منظور دریافت و پرداخت‌های معمولی بانکی را کاهش می‌دهند و از این طریق باعث کاهش هزینه‌های فردی و اجتماعی می‌گردند.
  • به‌طور معمول، مشتریان با استفاده از همین کارت، امکان استفاده از دیگر خدمات بانکداری الکترونیک مانند تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و خرید اینترنتی را خواهند داشت. این عملیات با داشتن رمز دوم کارت، شماره CVV2 و تاریخ انقضای کارت(درج شده بر روی آن) انجام می‌شود.

چاپ افست کارت مگنت pvc

  • چاپ کارت بانکی PVC به دو صورت لمینتی و سینگل انجام می‌شود. در روش لمینتی این امکان به مشتری داده می‌شود که در هر ناحیه از کارت چاپ متغیر خود را چاپ کند. روکش لمینت باعث افزایش کیفیت و ماندگاری چاپ می‌شود.
  • چاپ کارت اعتباری در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی انجام می‌شود.
  • کارت PVC مگنت با نوارهای مگنت طلایی، قرمز و مشکی قابل چاپ می‌باشد.
  • چاپ کارت تک‌رنگ در رنگ‌های طلایی، مشکی، نقره ای، سفید و قرمز قابل انجام است.

مشخصات فنی کارت مگنت pvc

  • کارت بانکی با کارت‌های استاندارد CR80 است که اندازه آنها به‌صورت 54 × 86 میلی‌متر طراحی شده است.
  • نوار مغناطیسی کارت مگنت از نوع HICO بوده و به‌صورت یک نوار سیاه‌ رنگ با قطر نیم اینچ ظاهر می‌شود.
  • کارت بانکی قابلیت پیش برنامه‌نویسی را ندارند و باید در محل نصب و هم‌ زمان با دستگاه رمزنگاری شود.
  • جنس کارت به صورت pvc است.
  • این کارت‌ها از نوع تماسی بوده و نیازی به باطری ندارند.

قیمت چاپ کارت بانکی

قیمت چاپ کارت بانکی بسته به ضخامت کارت بانکی می‌تواند هزینه مختلفی داشته باشد. از سوی دیگر به دلیل بالا بودن تیراژ چاپ در چاپ کارت عابر بانک، این کار باید به صورت قراردادی بین شعبه بانک عامل و ارائه دهنده خدمات چاپ کارت انجام شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ کارت عابر بانک با دفتر چاپ ماندگار تماس حاصل فرمائید.

موارد مرتبط با موضوع

  • چاپ کارت های بانکی
  • چاپ روی کارت عابر بانک
  • چاپ روی کارت بانکی
  • چاپ کارت عابر بانک
  • چاپ کارت هدیه بانکی

نظرات  (۱)

سلام ممنون از شما بابت اشتراک گزاری

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی